Thuiswerken voor en nadelen op een rijtje gezet. Als u behoort tot het toenemend aantal mensen dat thuis wil werken. Weet u dat het een aantal prachtige voordelen heeft – geen verkeers- en parkeerproblemen.
Geen stress op kantoor, niemand die over uw schouder kijkt. U kunt uw pantoffels dragen om te werken en u kunt flexibele werktijden instellen.
Maar deze grote voordelen hebben ook nadelen – een gevoel van isolement. Geen externe druk om je gemotiveerd en op je werk te houden, en geen beperking van je werktijden. In essentie, als je niet voorzichtig bent, kun je jezelf gemakkelijk tegenkomen.
Met een goede planning is het mogelijk om de vruchten te plukken. En de nadelen van het werken vanuit een thuiskantoor te verminderen.
Het loont de moeite om vooruit te plannen. Het regende niet toen Noach de ark bouwde.
Anoniem
10 thuiswerken voor en nadelen
1. Begin met het grote geheel in gedachten. Verduidelijk wat er in de komende drie jaar moet gebeuren. Om u het gevoel te geven dat uw leven zich ontwikkeld heeft op de manier zoals u dat wilt.
2. 2. Plan en organiseer uw week zo dat u zich richt op uw prioriteiten – zowel professionele als persoonlijke. Vindt u dat u dingen uitstelt die voor u belangrijk zijn. Omdat u zoveel dringende taken hebt die uw aandacht nodig hebben?
Kijk je met spijt terug op het einde van de dag. En wou je dat je je tijd had besteed aan belangrijkere dingen. Zoals tijd met je familie, tijd voor zelfzorg, of tijd om te werken aan een belangrijk project zonder deadline?
Wees vaardig
Technisch vaardig zijn in je bedrijf of beroep zal je niet ver opleveren. Vooral als je leven uit balans raakt in het proces.
We zijn allemaal gewend om afspraken te maken met andere mensen, maar niet noodzakelijkerwijs met onszelf.
Omdat de meesten van ons de neiging hebben om ons te richten op datgene wat dringend is. Dan hebben we de neiging om activiteiten uit te stellen die belangrijk zijn, maar geen deadline hebben.
Planning
Plan “”beschermde tijd”” — tijd gedurende de dag wanneer u gesprekken in de voicemail laat gaan en u geen e-mail controleert. Zodat u zich kunt concentreren op activiteiten die belangrijk maar niet dringend zijn.
W. Clement Stone zei eens: “Hoe zorgvuldig u uw doelen ook plant, ze zullen nooit meer zijn dan pijpdromen. Tenzij u ze met enthousiasme nastreeft”.
Als onderbrekingen in uw thuiskantoor het moeilijk maken om u te concentreren. Overweeg dan om ergens anders te gaan werken aan belangrijke projecten die concentratie vereisen.
Duidelijk en overzichtelijk – Thuiswerken voor en nadelen
Wees duidelijk over hoe u ervoor kiest om uw week te structureren.
- Hoeveel vrije tijd wilt u per dag besteden buiten het werk?
- Hoeveel tijd besteedt u aan het leveren van het primaire product of de dienst die u levert? Bent u ‘s avonds en in het weekend beschikbaar?
- Hoeveel tijd besteedt u aan de ondersteunende activiteiten die belangrijk zijn voor uw werk?
Al deze thuiswerken voor en nadelen activiteiten beïnvloeden elkaar.
Als u de ondersteuningsactiviteiten verwaarloost (terugbellen, reageren op e-mail, opvolging, archivering, etc.), zullen de zaken door uw vingers glippen.
Telewerken voordelen en nadelen
Dan wordt het moeilijk om vrije tijd te nemen om te ontspannen. Zonder vrije tijd zal de kwaliteit van wat u levert eronder lijden. Het wordt een zichtbare cyclus!
3. 3. Beperk het aantal activiteiten die uw aandacht vragen. Ik raad je aan deze drie plaatsen dagelijks te controleren:
- Uw tikkerbestand — bezoek http://www.orgcoach.net/products/ticklerpic.html voor meer informatie over hoe u dit kunt instellen.
- Uw contactbeheerprogramma (zoals ACT of Outlook) – Dit kan uw geplande afspraken met anderen bevatten. Maar ook uw geplande afspraken met uzelf en herinneringen voor follow-up met anderen.
- E-mail – Markeer de items waar u op terug moet komen om iets mee te doen.
4. 4. Maak een lijst aan. De meeste mensen hebben stashes van lijsten op meerdere plaatsen.
Verschillende legale pads met to-do lijsten, plakbriefjes geplakt op de computer monitor, de muur, het bureaublad, enz. In plaats van deze ideeën op meerdere plaatsen op te schrijven, verzamel ze allemaal op één plaats.
Handige voordelen van thuiswerken
Bezoek: http://www.orgcoach.net/perhaps.html om een voorbeeld te zien van de Perhaps List.
5. 5. Plan 10-15 minuten aan het einde van elke werkdag om uw werkruimte te organiseren.
En uw plannen voor morgen te herzien.
Psychologen hebben ontdekt dat we veel meer genieten van onze niet-werkuren wanneer we het kantoor verlaten.
Met een georganiseerd bureau en een plan voor de volgende dag.
Dit is ook een goed moment om uw tikker bestand voor de volgende dag te controleren.
Zodat u zich mentaal kunt voorbereiden op wat morgen uw aandacht nodig heeft.
6. 6. Plan tijd in met andere mensen. Werken vanuit een thuiskantoor kan isolerend werken.
Als je meer menselijk contact nodig hebt. Bouw dan mogelijkheden in die je helpen om je meer verbonden te voelen met anderen. Word lid van een serviceclub of netwerkgroep.
Of trakteer uzelf één keer per week op een lunch of sport met een vriend, collega of klant. Wat er ook maar nodig is om u meer verbonden te voelen.
7. 7. Plan wekelijks “”admin”” tijd voor routineactiviteiten. Waarvan u weet dat ze regelmatig moeten worden uitgevoerd – klasseren, e-mailen, controleren, terugbellen, factureren, rekeningen betalen, enz.
Hoewel deze activiteiten belangrijk zijn, zijn ze over het algemeen niet dringend. Maar als ze lang genoeg verwaarloosd worden. Worden ze dringend wanneer u iets niet kunt vinden wat u nodig heeft. Of wanneer een rekening niet op de vervaldag betaald wordt.
OPMERKING:
Niet alle uren zijn gelijk. Let op je eigen lichaamsritmes. Plan uw “”high brain”” activiteiten (dingen die creativiteit vereisen, bijvoorbeeld) tijdens uw beste tijd van de dag. En plan de “”low brain”” activiteiten (de auto pilot stuff) tijdens uw lage energie tijd van de dag.
8. 8. Zeg NEE op activiteiten die voor u wat betreft thuiswerken voor en nadelen niet belangrijk zijn. Als u een herinnering nodig heeft aan wat u JA moet zeggen, overweeg dan een dagelijkse checklist te gebruiken. En een PageUp Copy Holder die uw checklist rechtop kan houden en niet op uw bureau begraven wordt.
9. 9. Knip de B.A.T. – Bestand, Akte, Toss. Wanneer u de mail opent, maak dan onmiddellijk een beslissing. Om ofwel FILE away voor toekomstig gebruik, ACT erop, of TOSS it.
Bezoek: http://www.orgcoach.net/trimthefat.html voor meer informatie over dit proces, of neem deel aan onze gratis maandelijkse Buried in Paper teleclasses.
10. 10. Creëer een archiefsysteem waarmee u snel dingen kunt vinden, ongeacht waar u het hebt ingediend. De belangrijkste reden waarom mensen opstapelen in plaats van een dossier is de angst om het nooit meer te vinden.
U wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een gratis maandelijkse Find Anything in 5 Seconds teleclass. Waar we u laten zien hoe u uw papieren kunt opslaan. Zodat u ze in 5 seconden of minder kunt vinden.